26.11.2016 – sobota. Zwiedzamy Berlin

Kolejny dzień jak zwykle zaczęliśmy od  śniadania.  Zaraz po nim udaliśmy się z panią przewodnik  na całodniowe zwiedzanie. Najpierw zatrzymaliśmy się przed Urzędem Kanclerza Niemiec (Kanzleramt). Mijając po drodze Gmach Parlamentu Rzeszy (Reichstag), doszliśmy do Pomnika Żołnierzy Radzieckich (Sowjetisches Ehrenmal) wzniesionego dla uczczenia poległych żołnierzy Armii Czerwonej, którzy zginęli w czasie bitwy o Berlin. Następnie zwiedzaliśmy białe krzyże – miejsca pamięci ofiar zamordowanych przy murze (Weiβe Kreuze). Przeszliśmy również przez słynną Bramę Brandenburską (Brandenburger Tor), a chwilę później pogrążyliśmy się w refleksji i zadumie przed Pomnikiem Ofiar Holokaustu (Holocaust – Denkmol). Kolejnym punktem naszej wycieczki był Plac Poczdamski (Potsdamer Platz ), jeden z największych i najruchliwszych placów w Berlinie. Jego najbardziej znaczącymi budowlami są obecnie Sony Center – monolityczna konstrukcja o elewacji ze szkła i stali  z charakterystycznym parasolem, zaprojektowana przez Helmuta Jahna oraz siedziba Daimler-Chrysler. Późnym wieczorem zwiedzaliśmy Muzeum Techniki (Technisches Muzeum), w którym znajdują się liczne kolekcje naukowe i techniczne. A w drodze powrotnej do hotelu oglądaliśmy pozostałości muru berlińskiego, pokrytego kolorowym graffiti.

Dzisiejszy dzień był dla nas bardzo aktywny. Przemierzyliśmy wiele kilometrów starając się jak najwięcej dowiedzieć i zapamiętać z zapisanych kart historii narodu niemieckiego. Jutro kolejne informacje. Bądźcie z nami!